Alegeți Astăzi

04Domnul Isus știe unde navighezi! Service - Reparație și întreținere pentru inimă și suflet = BIBLIA

joi, 28 martie 2013

Spune-i minciunii pe nume si vei castiga lupta


Forta satanei este minciuna. Domnul Isus a spus: ''diavolul... nu sta in adevar, pentru ca in el nu este adevar. Ori de cate ori spune o minciuna, vorbeste din ale lui, caci este mincinos si tatal minciunilor'' Ioan 8:44. Nu are nici o putere asupra ta, decat atunci cand incetezi sa-ti faci gandul rob ascultarii de Isus Hristos, dandu-i astfel posibilitatea sa te insele si sa te faca sa-i crezi minciunile.
     Nu putem face decat speculatii despre ce cantitate de inselatorie bantuie astazi printre crestini, iar in munca pe care o fac, aduc mereu in prin plan acest lucru. Multi crestini cu care stau de vorba imi spun ca aud voci, dar se tem sa spuna cuiva acest lucru, de frica sa nu fie luati drept nebuni. Cei mai multi afirma ca toate aceste ''dificultati'' mentale le afecteaza clar modul de inchinare si rareori isi dau seama ca aceste incercari de distragere reflecta de fapt batalia care se da pentru castigarea mintii lor, desi apostolul Pavel atrage clar atentia: ''Dar Duhul spune lamurit ca, in vremurile din urma, unii se vor lepada de credinta, ca sa se alipeasca de duhuri inselatoare si de invataturile dracilor'' 1Timotei 4:1
      De vreme ce principala arma a diavolului este minciuna, arma ta impotriva lui trebuie sa fie Adevarul. A-l infrunta pe diavol, nu e o problema de forta, ci o problema de adevar. Cand pui fata-n fata minciuna diavolului si adevarul lui Dumnezeu, puterea raului se frange; de aceea a spus Domnul Isus: ''Veti cunoaste Adevarul si Adevarul va va face slobozi (Liberi)'' Ioan 8:32 Si tot de aceea s-a rugat EL cum s-a rugat: ''Nu te rog sa-i iei din lume, ci sa-i pazesti de cel rau... Sfinteste-i prin Adevarul Tau; Cuvantul Tau este adevarul'' Ioan 17:15,17. Tot astfel, Pavel sugereaza ca prima piesa din armura crestinului impotriva vicleniilor diavolului sa fie centura adevarului Efeseni 6:14. Minciuna celui rau nu poate sta in preajma adevarului, la fel cum intunericul noptii nu mai poate sta in fata rasaritului.
     Care este partea ta in aceasta batalie? In primul rand, trebuie sa te transformi, prin innoirea mintii Romani 12:2. Cum sa-ti innoiesti deci mintea? Umpland-o cu Cuvantul lui Dumnezeu. Daca vrei sa iesi invingator din batalie, trebuie sa ''lasi ca pacea lui Hristos sa stapaneasca in inima ta'' Coloseni 3:15 si ''Cuvantul lui Hristos sa locuiasca din belsug in tine in toata intelepciunea'' Coloseni 3:16. Pe masura ce-ti vei umple depozitul mintii cu Adevarul lui Dumnezeu >Biblia<  te vei antrena suficient ca sa recunosti si sa inrobesti orice minciuna. 
     In al doilea rand Petru ne indeamna sa ne pregatim mintile pentru actiune 1Petru 1:13. Lasati orice fantezie inutila, pentru ca e periculos sa te imaginezi pe tine insuti facand lucruri pe care nu le-ai facut niciodata. Iti vei pierde contactul cu realitatea. Dar daca te imaginezi slujind Adevarului, te poti motiva catre o traire fructuoasa, ce se poate infaptui cand incepi sa si faci lucrurile pe care le gandesti.
     In al treilea rand fa-ti fiecare gand rob ascultarii de Hristos 2Corinteni 10:5. Pune-ti praguri, limite, si urmeaza-ti primul gand bun care-ti trece prin minte, cantareste-l in lumina Adevarului si nu lasa loc minciunii.
   In al patrulea rand, intoarce-te spre Dumnezeu. Cand iti este amenintata hotararea de a urma Planul A si cand incep sa te ademeneasca ganduri lumesti, trupesti si diavolesti, adu cererile tale inaintea lui Dumnezeu si in rugaciune Filipeni 4:6. Facand aceasta, il cinstesti pe Dumnezeu si iti aliniezi gandurile la adevarul Sau. Dedublarea mentala va lua sfarsit, ''si Pacea lui Dumnezeu, care intrece orice pricepere, iti va pazi inima si gandurile in Hristos Isus'' Filipeni 4:7

     Iata un minunat exemplu despre ce se poate intampla cu un crestin, cand fortaretele mintii lui sant cucerite de adevarul lui Dumnezeu. 
     Jeannie este o tanara frumoasa si talentata, care are cam 25 de ani. Este de 13 ani o crestina activa, canta intr-o formatie profesionista, scrie muzica, conduce cantarile din biserica ei si se ocupa de un grup care studiaza Biblia. 

   
 De curand Jeannie a luat parte la una din conferintele mele; o vedeam zambind din locul ei, dar habar n-aveam ca suferea de bulimie (boala mentala caracterizata printr-o foame continua, patologica) si ca se afla sub robia fricii si a foamei de mai bine de 11 ani. Cand se afla singura acasa, cadea de obicei, timp de ore in sir, victima a minciunilor diavolului despre mancare, despre infatisarea ei si propria ei valoare. Cand sotul era plecat, ii era asa de frica, incat dormea imbracata pe canapeaua din hol si cu toate luminile aprinse. A urmat multe sedinte de sfatuire, fara nici un succes; in tot acest timp a fost convinsa ca ideea de-a vomita inainte de a merge la culcare, se baza pe traume ale copilariei. 

     In timp ce vorbeam despre distrugerea fortaretelor mintii, mi s-a intamplat sa ma uit la Jeannie, fara intentie, si am spus, ''Fiecare persoana pe care o cunosc si despre care stiu ca are o problema serioasa cu mancarea, este victima unei fortarete construita pe minciunile satanei''. 
     ''N-ai idee ce impact a avut asupra mea aceasta fraza'', mi-a spus Jeannie a doua zi. ''M-am luptat ani de zile cu problema asta, ca deodata sa inteleg ca adevaratul dusman nu eram eu, ci satana. Acesta a fost cel mai graitor adevar pe care l-am auzit vreodata; parca fusesem oarba timp de 11 ani si deodata am vazut o lumina. Am plans tot drumul spre casa, iar aseara, cand vechile ganduri imi dadeau tarcoale, le-am respins, in Numele Adevarului; iar prima data dupa multi ani m-am dus la culcare fara sa fi vomitat''.

      Doua saptamani mai tarziu, Jeannie mi-a trimis urmatoarea scrisoare:


   Draga dr. Anderson 

Nici nu pot sa-ti spus ce lucruri minunate a facut Domnul prin adevarul pe care l-ai impartasit cu mine in timpul conferintei. Relatia mea cu EL s-a schimbat radical; acum sunt constienta de existenta dusmanului si de biruinta pe care o am asupra lui in Hristos, iar multumirea pentru ca am un Mantuitor plin de har este reala. Nu mai pot asculta cantari despre EL fara sa plang si de abia pot sa-i mai conduc pe altii in cantare fara sa plang de bucurie. Adevarul m-a facut libera in umblarea mea in Hristos. Citirea Scripturii, lucru greoi altadata, a devenit o placere si o bucurie. Cand sotul meu e plecat, pot dormi singura fara nici o problema. Pot sta toata ziua in bucataria plina de mancare fara sa ma mai tenteze ceva. Cand apare totusi ispita, o indepartez imediat cu adevarul. 

Pentru prima data in viata mea ma simt ca am cu adevarat o relatie cu Domnul si aceasta nu mai este produsul cuvintelor pastorului, sau o incercare de a-i imita pe alti crestini, ci sant eu insami! Incep sa inteleg cat de mare este puterea Duhului Sfant si cat de neputincioasa sant fara rugaciune. Cred ca sunt destule. 

Iti multumesc ca mi-ai adus acest mesaj plin de puterea si de adevarul Domnului.
Cu drag in Hristos, Jeannie



Daca cumva crezi ca experienta lui Jeannie, de descoperire a libertatii in Hristos, este unica, te inseli. Biruinta in lupta pentru castigarea mintii este mostenirea incontestabila a oricui este in Hristos. Si poate fi si a ta! 

      


      Sursa: Cartea Biruinta Asupra Intunericului de Neil. T. Anderson
           Misiunea Alege Astazi - www.CeAlegi.BlogSpot.ro 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu